Click "Enter" to submit the form.

Waterschap Hollandse Delta ontvangt jaarlijks meer dan 10.000 meldingen van inwoners en bedrijven over mankementen in de openbare ruimte. Denk aan zwerfafval, dode vissen of een kapotte lantaarnpaal. Om dit proces te verbeteren is het waterschap overgestapt op de landelijke Fixi-app.

Klant:
waterschap Hollandse Delta

Services:
Concept, campagne, socials, fotografie, video

We doen dit samen

Hoe gaan we inwoners informeren over Fixi en hen activeren om meldingen via de app te doen. Tegelijkertijd als waterschap laten zien wat ze allemaal doen om het gebied leefbaar te houden.


Aanpak

We introduceerden een campagne die inwoners oproept om samen te zorgen voor hun leefomgeving. Een uitnodiging tot partnerschap: het waterschap doet veel, maar ziet niet alles. Daarom vragen we inwoners om te helpen door problemen te melden via Fixi. Snel, eenvoudig en digitaal.

Gespot. Gemeld. Gefixt.

De middelen

Drie veelvoorkomende meldingen vormden de basis voor de campagnebeelden: modder op de weg, een verstopte duiker en een onjuiste waterstand. Wat de campagne extra kracht geeft: eigen medewerkers spelen de hoofdrol. Dat zorgt voor herkenning, authenticiteit en interne trots.

De campagne werd gelanceerd tijdens de open dag van het waterschap, met een aftelvideo en passende give-aways. Daarna volgde een brede uitrol via huis-aan-huisbladen (inclusief coveraankondiging), OOH (bussen), en een socialmediacampagne – zowel betaald als organisch. Voor intern gebruik en events ontwikkelden we folders, displays en roll-upbanners. Alle middelen leidden naar een centrale landingspagina met informatie over Fixi en hoe je eenvoudig een melding maakt.

Meer weten over deze case?

Bel of mail met Krijn of Kiki