CASE: Wees duidelijk
over agressie

Als (jeugd)zorgverlener krijg je te vaak te maken met agressie. Sociale partners in de zorg en jeugdzorg willen dit verminderen en de aanpak van agressie tegen zorgverleners een extra impuls geven. Zij stellen een actieplan op met de looptijd van 2012 tot 2015. O₂ doet de gehele communicatie.

We ontwikkelen een campagne om zorgprofessionals bewust te maken dat agressie niet bij je werk hoort en dat je er iets aan kunt doen. Met prikkelende stellingen waar je het mee eens of oneens kunt zijn, roepen we op om je uit te spreken: ‘Wees duidelijk over agressie.’ Meldt alle incidenten, maak het bespreekbaar in je team en onderneem actie.

Voor een vliegende start van de campagne organiseren we een uitverkocht symposium. Minister Edith Schippers onderstreept het belang van veilig werken en trapt samen met de sociale partners de campagne af. Het haalt alle landelijke media en vakbladen.

Dat is pas het begin. We sturen toolkits met campagnemateriaal het land in, vullen de portal boordevol praktische informatie, maken video’s van good practices, schrijven een magazine met praktijkvoorbeelden, maken Facebook en Twitter het belangrijkste middel en organiseren tientallen drukbezochte regionale bijeenkomsten


Deel dit artikel via: