CASE: Koorts door
social media

Ieder jaar in oktober kleurt San Francisco een week lang rood tijdens Oracle OpenWorld. 40.000 mensen uit de ICT branche maken kennis met de nieuwste innovaties van Oracle. Oracle Benelux vraagt ons om haar relaties via social media uit te nodigen en voor, tijdens en na het event te boeien en te binden.

Twitter, Facebook, Youtube en Linkedin worden in de juiste mix ingezet. LinkedIn leidt, YouTube wordt ingezet waar mogelijk, Twitter activeert, actualiseert en genereert traffic naar met name Facebook, waar veel beeld en foto’s worden ingezet. Met een pakkende promofilm roepen we medewerkers van Oracle Benelux en relaties op om mee te doen op social media. We begeleiden en trainen een Oracle startgroep om langzaam en gestaag de community uit te bouwen. We organiseren een kick-off voor alle medewerkers, maken posters met QR codes en ontwikkelen een handleiding om de social media kennis intern te waarborgen.

Ruim voor het event worden online interessante discussies gestart, scherpe vragen gesteld en nuttige informatie gedeeld. Tijdens het event weet de Benelux groep elkaar niet alleen fysiek maar ook online steeds eenvoudig te vinden en na afloop gaat het relatiemanagement voor Oracle als vanzelf verder. De opzet wordt een jaar later door veel landen gekopieerd. 


Deel dit artikel via: