CASE: Oracle
goes social

Hoe krijgen we 1.000 medewerkers in één week enthousiast voor onze interne en externe social media tools? Een mooie directe vraag van Oracle Nederland, een combinatie van interne en externe doelen, echt een klus voor O₂.

Als antwoord organiseren we de ‘Oracle goes Social’ week met de insteek: ‘Er is 24/7 een netwerkborrel bezig en jij bent uitgenodigd!’. Om direct de aandacht te krijgen van de medewerkers trappen we af met een echte netwerkborrel, maar dan wel om 8:00 uur ’s ochtends met kleurige ’cocktails’.

Het kantoor staat een week lang in het teken van alles wat maar met Oracle en social te maken heeft. Posters met een enthousiaste oproep van de Managing Director, statische stickers met voorbeeldtweets, digi-coaches die rondlopen om je te helpen met je social media accounts en uiteraard online aandacht voor de campagne. Het resultaat: volle workshops, een hoop getwitter en veel nieuwe Facebook-fans. Bij Oracle kan niemand om de social media ambities heen. 


Deel dit artikel via: