CASE: Let’s be smart about
social media

De inzet van social media voor je merk biedt geweldige kansen. Maar zijn de risico’s misschien niet net zo groot? Bij Pon – in Nederland  importeur van onder andere Volkswagen, Audi, Porsche, Škoda en SEAT – is het tijd om 10.000 medewerkers wereldwijd vooral bewust te maken van die risico’s. Aan O₂ de vraag een campagne te ontwikkelen. 

We ontwikkelen het campagneconcept “Let’s be smart about social media”, een positieve oproep om vooral slim en verstandig om te gaan met social media. Basis van de campagne is bewustwording: laten zien dat jouw boodschap, jouw onschuldige tweet misschien wel bij 10.000 volgers van jouw 500 volgers terecht komt en dan ineens slecht uitpakt voor jouw merk.

We beginnen bij bewustwording van management, door hen te voorzien van een directie-informatiekit op hun mobiel. Een introfilm, richtlijnen voor positief gedrag en een toolkit met middelen voor de communicatieafdeling worden zo ontsloten. Richting medewerkers gaan posters en vouwfolders in de vorm van tablets en smartphones met daarin aansprekende, soms lachwekkende voorbeelden. De campagne is per merkorganisatie en per land te adapteren. 


Deel dit artikel via: