CASE: Kies voor
positief

Het Amerikaanse programma ‘EQUIP’ is gericht op het verbeteren van sociale vaardigheden van antisociale en delinquente jongeren. Stichting 180 wil de interventie verder ontwikkelen voor Nederland en vraagt O₂ om het als merk op de kaart te zetten.

We adviseren 180 om de positieve benaderingswijze van het programma te gebruiken als onderscheidende factor. Zowel voor de inhoud van programma en lesmaterialen, als voor positionering, merknaam en branding. ‘TOPs!’ gaat het programma heten, met het veelzeggende motto ‘kies voor positief’.

Naast de naam, het motto en het beeldconcept, ontwikkelen we promotie- én lesmateriaal. Waaronder interactieve beeldverhalen voor de trainingen ‘moreel redeneren’. De positieve uitstraling die TOPs! krijgt, zorgt ervoor dat het programma ook aantrekkelijk is voor scholen; als lesprogramma tegen pesten of verbetering van het leer- en leefklimaat. Zo wordt het wetenschappelijk ontwikkelde TOPs! opgetild naar een aantrekkelijk vormgegeven en multi-inzetbaar product. 

 

 


Deel dit artikel via: