CASE: I am
Brasil

Het Brasil Festival betekent een maand voorstellingen en optredens op diverse podia in Amsterdam. AkzoNobel is sponsor van het festival en wil dat op de openingsavond tijdens een parade rondom het Concertgebouw laten zien. Met twee guerrilla-acties zorgen we ervoor dat er op die openingsavond ruim 5.000 toeschouwers langs de route staan en het item ruim aandacht op de Braziliaanse tv krijgt (een belangrijke markt voor AkzoNobel). Voor de eerste actie trekken er ’s nachts graffiti kunstenaars de stad in. Op de route langs het parcours spuiten zij afbeeldingen die duidelijk maken dat er binnenkort wat te beleven valt op deze plaats.

Voor de tweede actie trekken we van het Vondelpark naar de Dam, naar het Museumplein, waar ons promoteam – vaak met hulp van passanten – met grote losse letters de woorden ‘I am Brasil’ neerzet, uiteraard met een knipoog naar I Amsterdam. Ons promoteam deelt flyers uit met de aankondiging van de parade, met Braziliaanse danser en samba-muziek op de achtergrond. In de parade rijdt een speciale promobus vooraan om de verbintenis met AkzoNobel nog eens goed te onderstrepen.


Deel dit artikel via: