CASE: Doe mee in de nieuwe
jeugdzorg

Hoe krijg je mensen in beweging in een branche vol onzekerheid? Hoe maak je medewerkers bewust van hun loopbaanmogelijkheden als ze nooit met mobiliteit zijn bezig geweest? We kiezen voor de insteek om veranderingen als kansen te zien. Medewerkers moeten zin krijgen in verandering en vanuit zichzelf in actie komen. We vermijden bewust beleidstermen en zetten beroepstrots centraal: de campagne wordt ván werknemers, vóór werknemers met als pay-off ‘Doe mee in de nieuwe jeugdzorg!’

Het belangrijkste middel wordt de KansenKrant met verhalen van jeugdzorgwerkers die al met veranderingen te maken hebben. Zij vertellen hun ervaringen, wat het met ze doet, wat ze fijn vinden, maar ook tegen welke problemen ze aanlopen. Eerlijke verhalen van echte mensen. Ook legt de krant uit hoe je zelf in actie kunt komen. We gebruiken posters met prikkelende koppen als ‘Is er plek voor jou in de nieuwe jeugdzorg?’ en ‘Ben jij klaar voor de nieuwe jeugdzorg?’ om de krant te promoten. Op de campagnewebsite kun je direct aan de slag met zelftests, tips en handige links. Bestuurders, HR en OR worden vooraf geïnformeerd en bij de campagne betrokken. 


Deel dit artikel via: