CASE: Inside out
branding

Stichting 180 heeft (nog) geen naam en is een organisatie in oprichting. Op basis van gesprekken met directie en stakeholders gaan we op zoek naar het ‘waarom’ (Golden circle, Simon Sinek). Missie: de positie van kwetsbare en risicojongeren in onze maatschappij verbeteren. Waarom: we willen dat jongeren van ‘slecht’ naar ‘goed’ gaan, van ‘risico’ naar ‘veilig’. Kortom, ze moeten de juiste draai maken.

Zo verzinnen we de nieuwe merknaam, het logo en de visuele identiteit. Inside out branding noemen ze dat. Voor de eerste indruk op de markt en de doelgroepen organiseren we samen met de klant een startsymposium op niveau, met vertegenwoordiging van drie ministeries en de VNG: ‘Toekomstvisie kwetsbare jongeren en de arbeidsmarkt’. We zorgen voor voldoende aandacht van de vakpers. De corporate brochure is op tijd klaar, de website met dienstenaanbod is live. Binnen drie maanden leeft en bruist Stichting 180 en is het een merk dat gezien mag worden. 


Deel dit artikel via: