Grontmij heet voortaan Sweco

{"autoplay":"true","autoplay_speed":"3000","speed":"300","arrows":"true","dots":"true","rtl":"false"}

 

Grontmij heet voortaan Sweco. Een rebrandingscampagne die wij vanaf het begin verzorgen. ‘Hoe verander je een 100 jaar oude merknaam?’, vragen wij ons af. Het antwoord blijkt simpel: laten zien wat er al is en wat er allemaal bij komt. Een én-én-concept dus: Sweco is én internationaal én lokaal betrokken, en ze zijn én groot én dichtbij. Trots zijn op je prestaties en geschiedenis, én vooral een brug slaan naar de toekomst.

 

Past als een jas

De tweede stap: in het DNA van het bedrijf duiken. We kruipen in de huid van de mensen van Sweco, vragen naar hun beleving en naar hun trots. Die trots brengen we naar buiten door te adviseren ‘de naamsverandering begint bij jullie’. Medewerkers vertellen zelf het nieuwe verhaal en vieren de verandering door met echte Sweco-taarten bij hun klanten langs te gaan. In eerste instantie 300 taarten, maar al gauw worden dat er 1400. Niet alleen een prima hernieuwde kennismaking, het leidt zelfs tot nieuwe offerte-aanvragen. De reactie binnen Sweco? “Een campagne die past als een jas”.

Samen voor één doel

Beginnen bij de eigen mensen, vervolgens naar de klanten en dat weer ondersteunen met een crossmediale campagne door middel van radio, buitenreclame, on- en offline advertenties en social media. Het belangrijkste: samen voor hetzelfde doel gaan. Zo zorgen we stap voor stap dat Grontmij is veranderd in Sweco. De én-én-strategie wordt omgezet in een dikke plus!

Wil je meer weten over dit project? Neem contact op met René

Deel dit artikel via: